П`ятниця, 04.19.2024, 7:35 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Портфоліо Жуковської С. В.

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок основ здоров'я
08.21.2010, 11:06 PM

  Тема уроку:       Шкідливі звички. Токсичні речовини. Негативний вплив токсичних речовин на  організм людини. Токсикоманія  

Мета уроку : 1) поглибити знання учнів про негативний вплив на здоров’я  шкідливих звичок, розкрити дію токсичних речовин, причини токсикоманії, формувати знання про способи її профілактики;                                        2) розвивати самостійність дитини, вміння відмовитись від пропозиції, яка може мати негативні наслідки;                                                                                                                                                        3) виховувати обережність і слухняність, відповідальність та акуратність, бажання вести здоровий спосіб життя

Обладнання : таблиця «Органи людини», картки з завданнями для групової роботи, глобус, «дерево здоров’я», аудіозапис «Морські хвилі» тощо.

Міжпредметні зв'язки : читання, довкілля, українська мова, фізична культура і основи здоров'я.

Тип уроку: інтерактивний  Нові слова: токсичні,  токсикоманія, токсикоман                              

Х І Д    У Р О К У     

І.  МОТИВАЦІЯ   НАВЧАЛЬНОЇ   ДІЯЛЬНОСТІ

-           До якого уроку ми з вами приготувалися?

-           З якою метою здійснюється викладання курсу основ безпеки життєдіяльності в школі ?

-           Чи потрібен він дітям ? Чому?

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ  ЗНАНЬ

1.       Вправа «Привітання зі здоровчиком »     

Діти передають здоровчика (м'яка іграшка) один одному, проголошують привітання класу, гостям.

2.   Мозковий штурм  «Що таке здоров'я?»   

Коли ми проголошуємо свої вітання один одному, то тим самим бажаємо здоров’я, тобто чогось важливого в житті.   

- Що ж таке здоров'я?

Кожен учасник записує на різнокольорових прапорцях свій варіант відповіді, потім повідомляє його та приклеює до планети здоров'я. Вчитель дає визначення здоров'я Всесвітньою Організацією Охорони Здоров'я: «Здоров'я – це стан повного фізичного , духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».

3.   Презентація  проектів  « Шкідливі звички та здоровий спосіб життя»

-           Сьогодні учні спробують дати відповіді на запитання: 

Що заважає бути здоровим?

Що таке здоровий спосіб життя?

Які шкідливі звички ви знаєте? (виступи учнів)

 Це такий спосіб життя, який забезпечує міцне здоров'я, високу працездатність, радісний настрій, постійний духовно - інтелектуальний розвиток.).

4.  Презентація проектів «Вплив на органи людини» (Виступи учнів)

Розглянемо малюнок і зробимо висновки, на які органи людини впливає алкоголь? Куріння? Наркотики? Покажіть, будь ласка, ці органи.

-           Скажіть мені, так чому ж людина вживає ці речовини? (Це відбувається, насамперед, тому що пропозиція надходить від товариша і дитина не може відмовитись, бо вважає це проявом слабкості. Вченими встановлено, що приблизно 85  %   почали курити, пити та вживати наркотичні речовини саме так.)

ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів

На моєму столі ви бачите  упаковки з-під речовин, які ми використовуємо в нашому побуті. Але ви повинні знати, що є дуже багато речовин, які, потрапляючи в організм людини, можуть спричинити важке отруєння і навіть смерть. Такі речовини називаються токсичними. Це і буде темою нашого уроку. Давайте спробуємо визначити завдання даного уроку.

Я повинен знати

Я повинен уміти:   -

Що таке токсикоманія?                         

- Чому діти прилучаються до цього?

- Як вберегтися від цього?                         

- Уникати місць, де збираються старші   діти;.

-  Не піддаватися умовлянням    спробувати   якусь речовину.

- Переконати своїх товаришів у   шкідливості цього заняття.                                                                    2          Повідомлення про токсичні речовини та токсикоманію

До токсичних речовин належить ацетон та різні розчинники, дихлофос, деякі ліки, пральні порошки, відбілювачі, лаки, фарби, клей, бензин, засоби боротьби зі шкідниками. До організму людини вони можуть потрапити із продуктами харчування, а також через систему дихання.    

Запам'ятайте: токсичні речовини не можна ні вживати, ні нюхати – це небезпечно для життя і здоров’я.  

ІV. Інтерактивна вправа

1.     Робота в групах  «Добре чи погано»

Кожна група отримує картки із завданням і готує свою відповідь, яку повинна обґрунтувати.                    

1 група.    У нашому домі миючі засоби зберігаються у шафі на кухні.

2 група. Я можу користуватися засобами побутової хімії, не запитавши   дозволу у батьків.

3 група.    Я допомагаю батькам фарбувати двері, вікна, підлогу.

4 група.    Під час сніданку нам заважали мухи, ми побризкали їх дихлофосом.

5 група.   Батько перелив бензин за допомогою лійки, яку мама використовує на кухні.

6 група.    Мама перелила ацетон у пляшку з-під соку.

7 група.  Діти граються у гру «Крамниця», де продаються пляшечки з-під побутової хімії.

8 група.    Коли батько фарбував полички, то він робив це надворі.

2. Токсикоманія та її профілактика       

Є люди, які спеціально вживають або нюхають токсичні речовини для одурманення. Це - токсикомани. Вони завдають шкоди своєму здоров'ю, страждає мозок, шлунок, очі, змінюється склад крові. Тривалість їх життя скорочується на 20 – 30 років.        Слово «токсикоманія» в перекладі з грецької звучить так: токсико – отруйне,  манія – божевілля, безумство.

3.             Гра ,,Допоможи ” (малюнок лікаря)

Допоможіть хворим, які прийшли на прийом до лікаря. Назвіть, які шкідливі звички ви запам’ятали. Шкідливі звички         

алкоголізм куріння                                          

наркоманія                                              

токсикоманія                                              

4.  Складання дерева здоров’я. Робота в групах

Кожна група отримує квітку, яку прикріплює  на дерево і промовляє правило здорового способу життя.

-           Що треба робити, щоб бути здоровим?

-           Подивіться на дерево, яке воно гарне і квітуче, таким буде і ваше здоров’я, коли ви будете про нього піклуватися та берегти.

V.  ПІДСУМОК    УРОКУ

. ,,Інтерв’ю”

Один із учнів класу з мікрофоном бере інтерв’ю у дітей, вчителя або інших присутніх на уроці.

-           Які звички Ви вважаєте шкідливими? Чому?

-           Ви палите?

-           Що Вам сподобалось на цьому уроці?

2. Визначення настрою. Робота з ,,пухнастиками”.

Розфарбуйте того пухнастика,  у якого  такий самий настрій, як і у вас. (У кожної дитині на парті даний малюнок)

3.  Вправа « Чарівний сон» ( релаксація )                          

(Звучить аудіо запис мелодії «Магія хвиль») -          

Діти, прийміть зручну позу, закрийте очі, послухайте чарівну музику і уявіть, що вам сниться чарівний сон. Ви на березі моря. Чуєте як плескаються хвилі, над водою кружляють чайки. І здається, що вони хочуть щось сказати вам, щось дуже важливе. Раптом ви починаєте розуміти їх мову… Ти молодий, завзятий, кмітливий. Ти сповнений сил та енергії. У тебе багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ти пізнаєш життя, відкриваєш світу себе. Ти хочеш усе осягнути, все зрозуміти і щоб тебе зрозуміли. Ти прагнеш усе спробувати, випробувати себе і свої сили, ствердитись як людина й особистість, усього досягти. И рухаєшся вперед, наближаючи власне майбутнє. Ти мрієш про успіх, кохання і щастя, ти молодий, усе життя для тебе - попереду .                                  

*** Уже сьогодні ти тримаєш у власних руках своє майбутнє. І лише ти сам відповідальний за нього. Вже  від тебе  сьогоднішнього  і від твоїх сьогоденних рішень залежить, яким будеш ти – завтрашній і ти – майбутній. Вперед! На пошуки чарівного ключа, що називається здоров’ям!  Візьми з собою знання, які сьогодні отримав, та поради, які зараз почув. Вони допоможуть тобі прийняти правильне рішення, подолати труднощі, якими сповнене «життєве море». Будь наполегливим та впевненим у своєму успіху! Хай щастить тобі на шляху до власного здоров'я! Відкрийте очі. Так – це був сон. Але прислухайтесь до цього сну. Я вам бажаю здоров'я, успіхів, достойного вибору життєвого шляху.     

На цьому наш урок закінчено. Я бажаю вам завжди пам'ятати його і це допоможе у вашому житті.  

Категорія: Мої файли | Додав: Шеф
Переглядів: 7125 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz