Особистісно орієнтоване навчання - Мої статті - Каталог статей - Веб-портфоліо
Четвер, 12.08.2016, 7:05 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Портфоліо Жуковської С. В.

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Особистісно орієнтоване навчання

      Особистісно орієнтоване навчання має забезпечити розвиток і саморозвиток особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуальних особливостей. В основу особистісно орієнтованого навчання покладено принципи гуманістичного напряму філософії, психології, педагогіки, розроблені К.Роджерсом: -  індивід знаходиться в центрі уваги; -  людина сприймає навколишній світ крізь призму свого ставлення та розуміння; -  індивід прагне до самопізнання та самореалізації, має здатність до самовдосконалення; -  взаєморозуміння, яке необхідне для розвитку, може бути досягнено тільки в результаті спілкування; самовдосконалення може проходити тільки у взаємодії з навколишнім світом, з іншими людьми.

Основні вимоги до розробки дидактичного забезпечення особистісно орієнтованого процесу

1.                     Навчальний матеріал має виявляти суб’єктивний досвід учня.

2.                     Викладання навчального матеріалу в підручнику (посібнику або вчителем) спрямоване на перетворення особистого досвіду кожного учня.

3.                     Активне стимулювання учня до саморозвитку, самовираження, самостійного навчання в ході оволодіння знаннями.

4.                     Навчальний матеріал (завдання, задачі, вправи) має бути варіативним.

5.                     Стимулювання учнів до самостійного вибору способів опрацювання навчального матеріалу.

6.                     Контроль та оцінка не тільки результату, а й процесу навчання.

За І.С.Подмазіним, урок у технології особистісно орієнтованого навчання включає такі етапи:

1.                     Орієнтація (мотивація діяльності учнів, актуалізація особистого досвіду учнів з даної теми, орієнтація учнів щодо місця уроку в темі, розділі, курсі). Перед початком вивчення теми доречно запитати в учнів, про що б вони хотіли дізнатися під час її вивчення.

2.                     Визначення мети (спільне вчителем та учнями визначення й планування мети й завдань, визначення критеріїв досягнення мети). Мета особистісно орієнтованого уроку має відбивати основну ідею особистісного розвитку учнів через урахування інтересів, потреб і мотивів вивчення предмета. Найбільш важливим елементом цієї роботи є поділ головної мети на складові – завдання уроку. Для того щоб чітко сформулювати, необхідно уявити всі ті прості дії, послідовність виконання яких дасть можливість досягти мети. Найважливішим є співвідношення мети уроків та інтересів і мотивів учнів, а також об’єктивна можливість перевірки досягнення цієї мети наприкінці уроку.

3.                     Проектування (складання й обговорення плану роботи, випереджальні завдання учням). 4.                     Організація й виконання плану діяльності (вибір способів навчальної діяльності, фіксації нового матеріалу й результатів, варіативність домашнього завдання).

5.                     Контроль – корекція – оцінка (залучення учнів до контролю, стимулювання самооцінки, оцінювання процесу навчання).

Види завдань на уроках за особистісно орієнтованого навчання:

1.                     Завдання на створення можливостей самопізнання(«Пізнай себе!»): за поданим учителем планом, схемою, алгоритмом учень перевіряє виконану їм роботу, робить висновки про те, що вдалося, де були помилки; аналіз й оцінка характеру своєї діяльності в навчальному процесі; ступінь активності, ініціативності, позиція у взаємодії з іншими учнями.

2.                     Завдання на створення можливостей для самовизначення («Обирай себе!»): включають аргументований вибір різного навчального матеріалу, способу виконання завдань ( з ким і як виконувати завдання), форми звітності про виконання завдання.

3.                     Завдання на включення самореалізації («Перевіряй себе!»): ці завдання вимагають творчості в змісті роботи, творчості в способі виконання роботи.

4.                     Завдання, які орієнтовані на спільний розвиток школярів («Створюй себе!»): «мозковий штурм», театралізація, групові проекти, інтелектуальні командні ігри; творчі спільні завдання з (або без) розподілу організаційних ролей в групі; спільний аналіз процесу й результату роботи.

5.                     Завдання й група методів організації спільної роботи, які спрямовані на розвиток намірів змінити себе («Змінюй себе заради себе!»): завдання, які дозволяють добровільно обрати вид навчальної роботи, проаналізувати на добровільних засадах результати роботи самим учнем (само оцінювання); завдання на опрацювання своїх навчальних перспектив; завдання на вияв особистих якостей (ці завдання не оцінюються в балах).  

Категорія: Мої статті | Додав: Шеф (08.21.2010)
Переглядів: 3823 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Зробити безкоштовний сайт з uCoz