Середа, 04.24.2024, 0:21 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Портфоліо Жуковської С. В.

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок довкілля
08.21.2010, 8:00 PM

Тема уроку:          Вчимося заощаджувати енергію  

Мета уроку: 1) вчити учнів досліджувати своє довкілля, робити висновки зі       своїх досліджень; розширити знання про джерела електроенергії та економне їх використання; вчити учнів бути економними при використанні речовин та енергії;                       

2) формувати екологічне мислення, звички самоперевірки і самоконтролю; вести спостереження за використанням енергії в школі і вдома;                       

3) виховувати любов до своєї оселі, прагнення її прикрасити; виробляти активну позицію в навчальному процесі; викликати інтерес до пізнання через дослідження  

Обладнання: електрична лампочка, свічка, скло, схеми, картки, папір, маркери, план проведення уроку, матеріали для  написання проектів, годинник  

Тип уроку:  інтерактивний  

Міжпредметні   зв’язки: читання, математика, українське народознавство, трудове навчання  

  Орієнтовний план і методи проведення уроку  

1.     Мотивація навчальної діяльності (до 2-х хвилин).

2.     Представлення теми уроку та очікуваних результатів (до 3-х хвилин).

3.     Надання необхідної інформації (до 5-ти хвилин).

4.     "Мозковий штурм” (вироблення відповіді на запитання: "Чому потрібно запобігати марним витратам енергії?”) (до 3 хвилин).

5.     Робота в групах (складання проектів про економічне використання енергії) (до 8 хвилин).

6.     "Захист” проектів (до 5 хвилин).

7.     Рефлексія (усвідомлення результатів уроку)  (до 8 хвилин).  

Література

1.       Леонтьєва Г.Г., Тюленева В.О.   Географія рідного краю. 5 клас. -  "Реноме”, 2000.

2.       Ільченко В.Р. Викладання курсу "Я і Україна. Довкілля”. -  Полтава, 2004.

3.       Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К.: "Видавництво А.С.К.”, 2004.

4.       Мечик А.А., Воловик О.М. Природа України. – Тернопіль: "Підручники і посібники”, 1996.

5.       Довкілля – особистісно орієнтована освітня модель. – К.: Шкільний світ, газета "Початкова освіта” № 16 (256) квітень 2004.    

Х І Д     У Р О К У

I.   ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ  

1.                Привітання з довкіллям          

Здрастуй, день і хмарка в небі, Ліс і школа, клас. Вчитель наш і гості  любі, Ми вітаєм Вас. Подаруєм радість Посмішкою ми І додасться в білім світі Щастя й доброти.    

II.     МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ    ТА  АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ    

1.                Заслуховування доповідей учнів  

Скажіть, будь ласка, до якого уроку ми з вами приготувалися? Ми вивчаємо курс "Довкілля” вже четвертий рік, але кожного року завдання курсу змінюються, так, якщо 1 і 2 клас ми "запитували довкілля”, в 3 класі "спостерігали”, то вже в четвертому - .... Так упродовж останніх двох тижнів ви досліджували використання енергії в ваших домівках та в приміщенні нашого школи. Зараз ми заслухаємо деякі доповіді, які приготували учні.       Слухаємо доповіді товаришів про дослідження своїх домівок, порівнюємо їх зі своїми дослідженнями.  

2.   Робота в парах "Підсумки моїх досліджень”      

Знайомство із результатами досліджень свого сусіда. Висловлення думок про те, як доцільніше використовувати результати цих досліджень.  

3. Гімнастика для розуму      

Складання прислів’їв про бережливість. Інтерактивна вправа "Незакінчене речення”           Воду зберіг – довкіллю допоміг. Воду брати вмій – зайвого не розлий. Кран закривай – воду не розливай. Тепло в оселі зберігай  – двері закритими тримай. Світло вчасно вимикай – в сім’ю гроші додавай.  

4.  Творча робота "Склади слово”     

Подивіться на дошку, там написані назви навчальних предметів. Вставте   пропущені букви. По вертикалі ви прочитаєте слово, яке нам потрібно сьогодні на уроці.

Мат . матика

Дов . ілля

М . ва

Чита . ня

Нар . дознавство

. алювання

Ф . зкультура

Прац .  

Прочитайте це слово. Правильно – це слово "економія”. Хто може пояснити значення даного слова? В перекладі з грецької "екос” – дім, а "номос” – правила, закони. Отже, "економіка” – це правила,  або закони ведення господарства.  Новий тлумачний словник української мови дає таке визначення слову "економія”: "Бережливість, ощадливість при витрачанні чого-небудь, ощадність, заощадження, вигода, прибуток. Вигода від бережливого, ощадливого  витрачання чого-небудь.” (Слова "економія”, "бережливість”, "ощадливість”, "ощадність”, "заощадження”, "вигода”, "прибуток” вивішені на дошці для кращого запам’ятовування їх дітьми) . Значення слова "ощадливий” учні в парах вивчають за допомогою "Тематичного словника школяра”. Прочитайте значення слова "ощадливий” в парах. Складіть словосполучення, використавши це слово, або однорідні слова. (Ощадливий – Який бережливо витрачає щось, економно живе; економний).  

ІІІ.  ВИВЧЕННЯ  НОВОГО  МАТЕРІАЛУ  

1.                Представлення теми й очікуваних результатів уроку.  

Що ви ставите перед собою за мету на даному уроці? Спробуйте її сформулювати одним реченням.  

2.    Розповідь вчителя з елементами евристичної бесіди  про джерела енергії  

Ми з вами сьогодні говоримо про енергію. Але давайте згадаємо звідки вона виникає? Що є джерелом енергії для рослин? Тварин? Людини? Автомобіля? Отже, можна зробити висновок, що існують джерела енергії, одні з яких можна відновити, а деякі ні. Які джерела, на вашу думку, є невідновними? Відновними? Відновними є енергія води, вітру, сонця. А невідновними енергія корисних копалин (кам’яного вугілля, природного газу, нафти), ядерного палива.  

3.  Робота з підручником  

Прочитайте ланцюжком текст "Вчимося заощаджувати енергію”.  

4.    Робота в групах "Мозковий штурм”

Дати відповідь на запитання "Чому потрібно запобігати марним витратам енергії?”

IV.  ВИКОРИСТАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ  

1. Практична робота

Запалюємо свічку. Вона дає світло і виділяє тепло. Скажіть, будь ласка, чи забруднюється при цьому повітря? Піднесемо до полум’я скло і переконаємося, що на ньому утворилася кіптява. Вона знаходиться в повітрі, яким ми з вами дихаємо. А це шкідливо для здоров”я. Тому будь яке використання енергії може призвести до забруднення довкілля. В наш час не тільки вчені, але й прості люди почали замислюватися над тим, як зберегти довкілля, при цьому зберегти енергію, без якої неможливе існування людства.  

2. Складання проектів (робота в групах)

Ось чому, я сьогодні теж пропоную вам попрацювати в парах над проектами. Але перед початком роботи, хочу нагадати, що проект повинен містити проблему, мету, шляхи її розв’язання та висновки (результати впровадження вашого проекту). Ви вже розподілили ролі в групах, на цю роботу вам відводиться 8 хвилин. Слідкуйте за часом. Я бажаю вам успіху.    

Теми проектів:

1.     Збереження енергії при освітленні приміщень  

2.     Збереження теплоти в оселі

3.     Збереження енергії при приготуванні їжі

4.     Збереження енергії – збереження коштів і чистоти довкілля

5.     Збереження енергії при обігріванні оселі  

До кожного проекту додається задача, яка підтверджує вислів "Збереження енергії – збереження коштів”, діти практично знайомляться з економією сімейного бюджету та застосовують знання з математики для проведення обчислень.  

Задача № 1 У квартирі Лесика три кімнати, для освітлення яких використовується шість електричних лампочок. Одна електрична лампочка використовує за одну годину роботи 1 кіловат енергії, що обходиться родині  в 16 копійок. Скільки зайвих коштів витратить родин Лесика,  якщо щодня упродовж 6 годин 3 лампочки забувають виключити? ( 2 грн. 88 к.)  

Задача № 2 Марійка дуже любить птахів і тому 3 рази  на день виходить на балкон їх погодувати, при цьому не закриваючи двері до кімнати. За 5 хвилин перебування на балконі температура в кімнаті знижується. Щоб досягти необхідної температури в приміщення мама включає котел і витрачає 10 к. за  кожну хвилину Марійчиного перебування на балконі. Скільки зайвих  коштів витрачає родина за день? ( 1 грн.  50 к.)    

Задача № 3 Бабуся приготувала груші для сушіння в електродуховці. А Оля наколола кожну грушку кілька разів голочкою Вони висохли вдвічі швидше, бо пара швидше з них виходила. Скільки коштів допомогла заощадити Оля, якщо раніше бабуся сушила груші 3 години, витрачаючи на  електроенергію за           1 годину  -  66 копійок? ( 99 к.)  

Задача № 4 Автомобілю "Жигулі” для подолання відстані 1000 кілометрів, потрібно кисню стільки, скільки людині на все життя. Кисень в повітря виділяють дерева. Скільки дерев треба посадити, щоб відновити гармонію в природі, якщо відомо, що 95  дерев забезпечують людину киснем п’яту частину її життя? Електромобіль – екологічно чистий , працює на електроенергії.  Що доцільніше використовувати? ( 475 дерев, доречніше використовувати електромобілі – не забруднюється довкілля)  

Задача № 5 У Максимка в родині мама, батько, сестричка та бабуся. Кожен член родини щодня, разів з 5 зазирає до холодильника. Мама прочиняє дверцята рівно на такий час, що дістати необхідні продукти. А інші люблять по кілька хвилин вивчати вміст холодильника. Для підтримання постійного температурного режиму, агрегат потребує додаткової електроенергії (після кожного зазирання Максимка, сестрички, бабусі, тата), її витрати становлять 42 копійки. Скільки зайвих коштів витрачає родина за 1 день? ( 8 грн. 40 к.)  

3. "Захист” проектів

Кожна група пропонує до уваги свій проект. Обговорення запропонованих проектів. У кожної групи на столі лежить листочок на якому ви, після обговорення в групах, оціните роботу кожного члена вашої групи.  

4. Інтерактивна вправа "Мікрофон”

Ось і дійшов до кінця наш урок і зараз я хочу дізнатися чи справдилися ваші сподівання, чи дізналися ви щось нове, цікаве і головне де ви зможете застосувати знання, здобуті на сьогоднішньому уроці.  

V.  ДОМАШНЄ   ЗАВДАННЯ

Написати творчу роботу "Шукаю марнотратців енергії”                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Категорія: Мої файли | Додав: Шеф
Переглядів: 4657 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz